COVID-19: Wij leveren een actieve bijdrage om essentiële scholing voor dokters op de IC doorgang te laten vinden.

Congresorganisatie

Organisatie van congres of bijeenkomst voor uw vereniging

Organisatie van congres of bijeenkomst voor uw vereniging

De Interactie Groep bestaat uit twee organisaties en is gespecialiseerd in het organiseren van verenigingsmanagement, congressen en cursussen:

  • Congres- en organisatiebureau Interactie BV (BTW plichtig)
  • Interactie Opleidingen BV (BTW vrijgesteld, CRKBO erkenning)

De Interactie Groep is al ruim 20 jaar actief in deze branches door het voeren van verenigingsmanagement en het organiseren van postacademisch onderwijs. Het is ons doel om werkzaamheden pro-actief te signaleren waardoor het bestuur ontzorgd wordt en u zich kunt concentreren op de hoofdzaken binnen de vereniging. Hier liggen uw verantwoordelijkheden. Interactie is gespecialiseerd in het organiseren van de algemene ledenvergadering, beleidsdagen, ledenbijeenkomsten, vergaderingen en congressen namens uw vereniging en draagt daarvoor de verantwoording.

Wij ondersteunen de bestuursleden, diverse commissies en de beleidsadviseur. Wij stellen draaiboeken op, plannen de locatie en onderhouden contact met sprekers en deelnemers. Deelnemers kunnen zich eenvoudig registreren

BTW-vrije congresregistratie

Doordat Interactie Opleidingen BV CRKBO gecertificeerd is, is het mogelijk BTW-vrije inschrijvingen te realiseren voor deelnemers.

In Organisatie- en Congresbureau Interactie BV zullen de BTW-plichtige transacties (bijvoorbeeld met sponsors of voor feestavonden) kunnen worden gerealiseerd. Dit leidt tot een maximaal gunstige oplossing die de prijs voor deelnemers gunstig kan houden en de opbrengst voor de opdrachtgever gunstig beïnvloed.

Online deelnemerregistratie

De online registratie is de eerste indruk bij uw deelnemer en daarmee een visitekaartje voor uw bijeenkomst. Congresdeelnemers kunnen zich eenvoudig registreren voor uw congres, workshops, hotelkamers en andere opties. Interactie berekent de optimale BTW-constructie.

  • Volledig geautomatiseerd proces
  • Realtime inzicht voor u als opdrachtgever
  • Alle populaire betaalmethoden en boekhoudkoppeling
  • Hotelkamers, workshops, studiemateriaal, specifieke velden
  • Maatwerk en koppelingen met externe systemen zijn mogelijk

Uw eigen congresorganisatie team

Uw congresmanager is uw eerste aanspreekpunt m.b.t. de organisatie van uw event. Binnen het team coördineert de manager uw project met andere betrokkenen. Onze congresmanagers hebben jarenlange ervaring met het organiseren van congressen.

  • Coördinatie van uw project
  • Jarenlange ervaring met diverse soorten events
  • Pro-actieve dienstverlening en signalering
  • Financieel manager, acquisiteur en webdeveloper

Financieel management en congresbudgettering

Onze financieel manager stelt budgetten op en bewaakt deze. Inschrijfgelden en andere transacties zijn direct zichtbaar in de boekhouding door onze geautomatiseerde processen. Hierdoor bewaakt uw financieel manager eenvoudig budgetten en kan debiteurenbeheer worden uitgevoerd.

  • Uw eigen financieel manager
  • Budget- en debiteurenbeheer
  • Grote mate van automatisering

Congresmarketing en promotie

Wij hebben veel ervaring met het in de markt zetten van een congres of cursus. Wij stellen een Customer Journey en marketingplan op zodat uw doelgroep geïnformeerd wordt. Wij passen verschillende media toe tijdens de stadia rondom uw event.

  • Social Media (advertenties)
  • E-mail marketing en landingpages
  • Drukwerk: posters, badges, flyers, mailing, etc.
  • Congres website

Een iPhone en Android app voor uw congres

Uw eigen sociale platform met programma, sprekers, standhouders, interactief netwerken, foto's delen en veel meer.

  • Programma
  • Interactieve polls
  • Favorieten en opmerkingen
  • Activiteitenstroom
  • Sponsoren en standhouders
  • Push notificaties

Uw eigen website voor uw congres

Alle websites zijn maatwerk, de gebruikte tools zijn gestandaardiseerd en overdraagbaar. Wij hebben veel ervaring met Wordpress en Joomla. De meeste websites ontwikkelen wij op basis van Wordpress. Wij onderhouden enkele Joomla websites van klanten.

  • Responsive design
  • WordPress of Joomla
  • Hosting, SSL en domeinnaam
  • Chat-widget, Social Media en e-mail marketing

Locatie management

Interactie beschikt over een eigen medisch simulatiecentrum. Daarnaast hebben wij vele contacten en gunstige inkoopvoorwaarden bedongen bij diverse locaties in Nederland.

  • NSTZ medisch simulatiecentrum
  • Van der Valk Hotels
  • Reehorst
  • NH Hotel Group

Online samenwerking en opslag documenten

Een congres organiseer je in teamverband. Alle betrokkenen hebben toegang tot ons Project Management Systeem. Hierin worden taken toegekend, planningen opgesteld en documenten gedeeld.

  • Centrale bestandsopslag
  • Inzicht in status van uw project
  • Congresplanning en draaiboek
  • Onbeperkt aantal gebruikers

Drukwerk voor congressen

Congrestassen, flyers, visitekaartjes, vloerstickers, programmaboekjes, bierviltjes, t-shirts, vlaggen, relatiegeschenken, keycords en roll-up banners zijn enkele voorbeelden van drukwerk die wij regelmatig voor congressen en standhouders verzorgen.

  • Eigen vormgever
  • Professioneel drukwerk
  • Full-color congresbadges

Sponsoracquisitie

Bij een congres is een juist afgewogen samenspel tussen bedrijven, deelnemers en opdrachtgevers essentieel. Regelgeving verandert. Interactie weet altijd de juiste balans te vinden.

Interactie heeft grote ervaring in het zoeken naar oplossingen. Een scala aan mogelijkheden zijn voorhanden. Van stands tot hospitality rooms, van ontbijtsessies tot awards, van congrestas tot advertentie in het programmaboek. Steeds binnen de ruimte van regelgeving. Ook exclusieve bijeenkomsten zijn mogelijk. Uit evaluaties en sponsormeetings is gebleken dat Interactie de juiste contacten weet te leggen.

Abstract handling en posterpresentatie

Het volledige proces van abstract handling kan complex zijn. Interactie maakt gebruik van een systeem waarin alle handelingen geautomatiseerd plaatsvinden, van call for abstracts tot en met de beoordeling door reviewers en acceptatie.

  • Call for abstracts
  • Abstract submission en reviewing
  • Eigen posterborden beschikbaar
  • Vervaardigen van (online) proceedings of abstractboek

De Interactie Groep is een verenigingsbureau met jarenlange expertise in verenigings- en organisatiemanagement. Uw belangen, doelen en ambities vragen om ondersteuning van professionals, dat is onze kwaliteit.

Zo kunt u zich toeleggen op bestuurlijke kerntaken. Bent u op zoek naar een professionele en betrouwbare partner? Neem dan vrijblijvend contact met de Interactie Groep op.

Interactie moet je ervaren!

Interactie moet je ervaren

Interactie Groep

  • Horapark 9
    6717LZ Ede
  • 0318-693501
  • klantenservice@interactiegroep.nl

Congres- en verenigingsmanagement

Congresbureau Interactie BV

  • KvK Arnhem: 09112237
  • BTW nummer: NL813621471B01

Interactie Opleidingen BV

  • KvK Arnhem: 50760394
  • Vrijgesteld van BTW.